Jubileumfeestje Evenementencommissie
Voor het vieren van het 75e Engelbewaardersfeest op 2 oktober 2004 werd er voor die gelegenheid een feestcommissie gevormd. De festiviteiten spreiden zich uit over een heel jaar.
Naast de feestelijke viering in ons kerkgebouw waren er o.a. een fietstocht en kinderspelen op het schoolplein.
Na dat jaar werd het even stil. De georganiseerde activiteiten hadden leden bijeen gebracht die eigenlijk als groep best wel met elkaar door wilde gaan. Na wat wisselingen is de huidige bezetting nu al flink wat jaren een feit.
We staan paraat bij extra activiteiten die in onze kerk plaatsvinden.
Concerten van het Residentiekoor uit Den Haag of van het mannenkoor Jubilate uit Katwijk.
De St. Hubertusvieringen met levende dieren en we zijn als ondersteuning bij de jaarlijkse monumentendag.
En wat dacht u van de 2 musicals die in onze kerk hebben plaatsgevonden. Die organisatie lag in handen van Veldwerk en de evenementencommissie. Beide keren een groot succes met bij elke uitvoering ruim 500 bezoekers die koffie of thee in de pauze wilden. Daarnaast nog de consumpties voor de spelers, de organisatie en veel kinderen, ook tijdens de repetitieavonden.
Naast die grote evenementen zorgen we ook voor een leuke attentie rond moeder- en vaderdag.
Daarnaast delen we bij speciale vieringen de kerkboekjes persoonlijk uit aan onze bezoekers.
Rond kerst zal er wederom het kerstconcert zijn van zeemanskoor de Torren en De Bollen Mina’s, al 2 jaar een groot succes met weer een volle kerk. Ook Jubilate zal een lang gekoesterde wens in vervulling zien gaan. Na hun 1e optreden willen vele leden niets liever dan nog een keer zingen in die mooie kerk in Lisse. Ook dat staat op de planning in december dit jaar!
Nou werd er onderling heel wat heen en weer gepraat en gezocht over hoelang we als commissie nou eigenlijk alweer bij elkaar komen.
De één dacht aan 8 jaar terwijl de ander stellig was in de mededeling dat dat ruim 10 jaar misschien wel 12 jaar moest zijn.
Kortom, rede voor een bescheiden feestje. Met elkaar hebben we het altijd erg gezellig en hadden daarom bedacht dit te vieren tijdens een door ons zelf georganiseerd etentje.
Lea v.d. Aart, namens de evenementencomissie